Www. TagutuRed. Com
 
*
Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.
E-posta adresinize aktivasyon iletisi gelmediyse lütfen buraya tıklayın.
31 Ekim 2014 - 19:10:18


Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz



Konu Bilgileri
Konu Başlığı***SORU
Cevap SayısıBu konuda 5 cevap var
Okunma SayısıBu konu 1366 defa okundu
Konuyu Görüntüleyenler0 Üye ve 1 Ziyaretçi
Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: ***SORU  (Okunma Sayısı 1366 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
EnesMalik
Aktif Üye
**

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 89


« : 05 Şubat 2013 - 13:24:01 »

Soru: İki kişi var ve dünyalık bir mevzudan dolayı tartışıyorlar. Bunlardan birisi müslüman diğeri ise değil. Sonra başka bir müslümanda bu ikisine binaen diyor ki "firavunun sihirbazları gibi çekişmeyin" daha sonra bu kimseye neden böyle dedin diye sorulduğunda diyor ki: "ben bu sözü çekiştiğiniz için söyledim çünkü o sihirbazlarda dünyalık bir iş için çekişiyorladı benzetme niyetim yoktu" . Bu sözün hükmü nedir? Bu sözü söyleyen kimse hakkındaki hüküm nedir?
Logged

"Coşturucu şiirler ve dikilmiş alâmetler hiçbir zaman imanı ifade etmeye muktedir değildir.
Fakat iman, Allah'a ve rasulüne itaattir. Rasulullah'ın arzettiği şekilde
Allah'ın nizamını yaşamaktır "

EnesMalik
Aktif Üye
**

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 89


« Yanıtla #1 : 05 Şubat 2013 - 16:31:38 »

SORU: Bir müslüman evine giren hırsızı polise yakalatmak için  şikayette bulunabilir mi ? Ama o hırsız yakalandıktan sonra onu şikayetine devam  edebilir misin? Çünki mahkeme yok daha.
Logged

"Coşturucu şiirler ve dikilmiş alâmetler hiçbir zaman imanı ifade etmeye muktedir değildir.
Fakat iman, Allah'a ve rasulüne itaattir. Rasulullah'ın arzettiği şekilde
Allah'ın nizamını yaşamaktır "

Kuteybe
Site Yönetici
*****

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 494


« Yanıtla #2 : 06 Şubat 2013 - 03:23:47 »

Alıntı
Soru: İki kişi var ve dünyalık bir mevzudan dolayı tartışıyorlar. Bunlardan birisi müslüman diğeri ise değil. Sonra başka bir müslümanda bu ikisine binaen diyor ki "firavunun sihirbazları gibi çekişmeyin" daha sonra bu kimseye neden böyle dedin diye sorulduğunda diyor ki: "ben bu sözü çekiştiğiniz için söyledim çünkü o sihirbazlarda dünyalık bir iş için çekişiyorladı benzetme niyetim yoktu" . Bu sözün hükmü nedir? Bu sözü söyleyen kimse hakkındaki hüküm nedir?

CEVAP:

Bu kişi niyetini böyle açıklarsa bu sözü söylediğinden dolayı kafir olmaz.







Logged

Dediler ki Maide(44) ayeti yahudiler hakkında indirildi.Zira bu Kur\\\'an ayetleri,müslümanlar da kitap ehli ve müşrikler gibi yapmasınlar diye onları uyarmak için indirilmedi mi?
Fevzul.mubin
Yeni Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 6


« Yanıtla #3 : 06 Şubat 2013 - 10:09:56 »

Peki bu sözü kullanmanın hükmü nedir?
Logged
Heytemi
Site Yönetici
*****

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 602


« Yanıtla #4 : 06 Şubat 2013 - 19:54:50 »

SORU: Bir müslüman evine giren hırsızı polise yakalatmak için  şikayette bulunabilir mi ? Ama o hırsız yakalandıktan sonra onu şikayetine devam  edebilir misin? Çünki mahkeme yok daha.

Cevap: Bir Müslüman gerek kendisiyle ilgili gerek başka kimseyle ilgili olsun, toplumda fitne fesat oluşturacak veya insanların zarar görmelerine sebebiyet verecek durumlarla karşılaşması halinde polis çağırmasında ya da polise ihbarda bulunmasında bir sakınca yoktur. Yeter ki Müslüman kimse kendi karşılaştığı durumda polisi çağırdığında kendisiyle ilgili işleri mahkemeye sevkettirmesin ya da bu gibi kanunların işlerliğini sağlayacağı hareketler yapmasın. Aynı şekilde polis çağırdığı ya da polise ihbar ettiği başkasıyla ilgili durumda o başka kimsenin mahkemeye meseleyi intikal ettirmesi ya da bir takım İslam dışı kanunların uygulanmasını istemesi veya polisin bu kanunları işlettirecek şekilde hareket etmesi haber veren müslümanı bağlamaz. Zira bu durum kafirler arasında geçen bir durumdur. Müslüman ise sadece ortaya çıkacak bir zararı engellemiştir.  Bunu ise polisi  çağırarak yapmıştır. O halde polis çağırmanın ya da polise ihbarın, yani böyle bir amelin kendisinde İslam’a göre bir olumsuzluk söz konusu değildir. Çünkü polis yargı organı değildir. Ama buna rağmen polisin direkt kanunları işletme hakkı söz konusuysa, örneğin mahkemeye sevketme yetkisi kendi elindeyse, haber veren kişi de kendisini gizlememiş, biliniyorsa kendisini şikayetçi ya da görgü şahidi yazdırmaması gerekir. Eğer bu gibi durumlar yapılamıyorsa, isim vermeksizin ihbarını yapması gerekir.
Logged
Kuteybe
Site Yönetici
*****

Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 494


« Yanıtla #5 : 14 Şubat 2013 - 21:08:55 »

Alıntı
Peki bu sözü kullanmanın hükmü nedir?

CEVAP:

Bu sözü söyleyen kişi müslüman ise hüsnü zan yapmak gerekir .O kişiye niyeti sorulur ve niyetine göre hüküm verilir. Sözün zahirine bakılarak hüküm verilmez.Bu sebeple kullanılan sözlerin iyice incelenmesi ve hangi manada kullanılıyor olduğu bilinmesi gerekir. Bu sebeple sözler:

a) Manası Açık Sözler: Yani tek manaya gelen, başka şekilde tevil edilemeyen açık sözler.

b) Manası Tevil Edilen sözler: Yani birkaç manaya gelebilen sözler.

c) Manası Kapalı sözler: Yani kastettiği mana anlaşılmayan ya da gerçek manasıyla bilinmeyen sözler olmak üzere bölümlere ayrılır.

a) Bu sözlerden birincisinde söylenen söz açık olduğu ve başka manaya gelmediği için söze hüküm verilir, dolayısıyla kişinin ne kastettiğine bakılmaz.

Örneğin; Allah (c.c)’a ve rasulüne ya da İslam’a söven kimse, aslında kastının sövmek değil de yüceltmek olduğunu söylese bu kimsenin niyetine bakılmaz ve sözünü söylediği şekliyle ona hükmedilir ve kendisine kafir denir.

İşte bu şekilde tek manaya gelen ve başka şekilde tevil edilemeyen sözlere, kullanıldığı lafızlar üzere hüküm verilir, kastedildikleri niyetlere göre değil.

b) Bu sözlerden ikincisi yani; birkaç manaya gelebilen sözlerde, hem sözlerin manasına hem de sözü söyleyen kimsenin maksadına göre hüküm verilir. Çünkü bu tür sözler birkaç manaya gelmekte olduğu için sözü söyleyen kimse bu manalardan birisini kastederek söylemiş olabilir.

Örneğin;  Adam kıyameti kopardı, demek gibi. Bu söz; bir kimsenin sorun çıkardığını, çok büyük problemler yaptığını dile getirmek için kullanılabileceği gibi gerçek manası da kastedilerek kullanılabilir.

İşte bu tür sözler kullanan kimsenin hangi manayı kastettiğine göre hüküm alır. Ve duruma göre caiz, duruma göre haram, duruma göre küfür olabilir.

c) Bu sözlerden üçüncüsü yani; manası kapalı sözlerde söylenen sözlerin manası ya bilinmez öylesine bir söz olarak tekrarlanır ya da  bir manayı ifade ettiği düşünülerek tekrarlanır. Bu gibi durumlarda kişinin kullandığı sözü ne şekilde kullandığına ve nasıl bir manayı kastederek kullandığına bakılır. 

Örneğin; o kimse feleğini şaşırmış cümlesinde olduğu gibi… Bu durumda bu sözü kullanan kimse için şu durumlardan birisi söz konusudur:

- Ya bu sözün manasını bilmiyordur, öylesine tekrarlıyordur. Böyle bir kimseye sözün gerçek manası öğretilir ve kendisi için oluşturabileceği olumsuz sonuçlar anlatılır.

- Ya da bu sözün manasını kaderini şaşırmış olarak olarak kullanıyordur. Oysa bu sözde kader manasını ifade edecek kelime yoktur. Ancak bir toplumda o sözün manası o şekilde yerleşmiş ve kullanılmış hale gelmiş olabilir. İşte bu manayı kastederek kullanan kimseye kullandığı manaya göre hüküm verilir. Dolayısıyla kastettiği mana caizse caiz, haramsa haram, küfürse küfürdür. Fakat bu gibi durumlarda küfür hükmü, kişiye huccetin ikamesinden sonra verilir.

Ebu Zerr-i Gıfari (r.a)’den Rasulullah (s.a.s)’in şöyle buyurduğunu işittiği rivayet olunmuştur.

«Hiçbir kişi başka bir kimseye fasık demesin, yine böyle küfür de isnad etmesin. Şayet suçladığı kimse, söylenen fıskın veya küfrün sahibi değilse, bu sıfatlar muhakkak atan kimseye döner.» (Buhari-Müslim)
Logged

Dediler ki Maide(44) ayeti yahudiler hakkında indirildi.Zira bu Kur\\\'an ayetleri,müslümanlar da kitap ehli ve müşrikler gibi yapmasınlar diye onları uyarmak için indirilmedi mi?
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

| Sitemap | Arşiv | Wap | Wap2 | İmode | Rss Haber |